fredag, april 24, 2015

Hälsoveckan

Veckan har för övrigt haft något av ett hälsotema. Inledningsvis inte på ett bra sätt, men det kan vi lämna därhän. I vilket fall så lyckades jag trots märkliga svårigheter få till en date med en läkare på hälsocentralen. Hon verkade utesluta en del cancerformer och jag tycktes inte ha någon av de andra mer eller mindre livshotande sjukdomarna jag googlat mig till heller. Och då hann hon ändå med att stoppa ner en kamera genom näsan ner i halsen innan hon bokstavligen rusade vidare till nästa patient. En cortisonspray fick jag med mig hem som ska användas i några veckor, men migräntabletter fanns det inte tid att kolla upp, vilket kanske var ett nederlag med tanke på frekvensen av 'episoder' jag haft den senaste tiden. (Ett litet nederlag även för den utsålda primärvården, om jag nu får lov att vara sådan också.)

Idag spenderade jag en del av eftermiddagen på tandläkarhögskolan. En något nervös student tog sig an mig med ganska gott resultat. Jag lyckades tex bara nästan kräkas på honom när han skulle envisas med att stoppa in röntgenmojänger långt bak i munnen för att kunna se visdomständerna. Men inga hål (yeay!!), bara lite tandsten som ska tas i höst (när han lärt sig hur man gör det...) och en remiss för att få göra en ny bettskena så att inte fler tänder far åt skogen.

Så pluspoäng på hälsosidan väl? Lägg därtill promenader längs med älven under några lunchraster och jag är nästan imponerad.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men jag var ju också där hela eftermiddagen. Så tokigt. :-)

Sara sa...

Ha, märkligt sammanträffande! Fick du också svara på lite halvskumma frågor i början?