söndag, december 28, 2014

Downton Abbeys julspecial



Så har jag just sett en av de bättre av Downton Abbeys julspecialer. Inget superdrama i form av dödliga bilolyckor (tänk att jag glömt att det skedde i en special?).  Men hög mysfaktor, rätt mycket humor och ett par överraskningar, bland annat ett frieri jag kanske inte överrumplades av men ändå inte gissat skulle ske än på ett tag.

Och så dök Matthew Goode upp och det kändes, av nån galen anledning, som att jag borde tänkt på det själv innan vilken perfekt Downton-medlem han skulle kunna bli. Jag hoppas vi får se mer av honom i nästa säsong. Han är nog bättre "Mr Darcy-material" än vad Dan Stevens nånsin var i rollen som Matthew. Vi får väl se.

Jag kommer sakna Tom (Allen Leech), jag hade hellre blivit av med mjäk-Edith (Laura Carmichael) eller hoppat över den tidigare så roliga men sista tiden så ofantligt ointressanta Anna/Bates-historien (Froggatt/Coyle).

Ja och så sist på bollen som så ofta numera, men visst har ni sett den 'andra' Christmas special som finns att se på youtube i två delar? Skojigt!


2 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Jag gillar Edith och skulle hellre slippa bitter-Mary.

Sara sa...

Ha, ja du ser! Jag tycker inte Edith går framåt mer än att tycka synd om sig själv mest hela tiden. Hon var driftigare i de första två säsongerna. Men visst håller jag med om att det är trist att Mary blivit sådär elakt vass igen som hon var före giftemålet med Matthew. Litet steg bakåt men kanske inte så orealistiskt heller egentligen.