söndag, december 21, 2014

Städilsk

En kollega till mig myntade (?) begreppet "städilsk" i veckan då hon utsåg en annan kollega till just det och jag insåg efter ett tag att det nog är en benämning som även passar in på mig. Igår fick jag städiver och på riktigt så kom jag då på att jag antingen städar för att jag är lite uppretad eller arg, eller som igår så får jag ilsk-feelings under tiden. Hursom så blir jag då allt effektiv och jag bör nog tillägga att det sker bäst i ensamhet. Inget delat städande när jag är på det där ilet. Jag skurade golv och for runt trots att snedryggen bråkade och krampade ibland, det gjorde mig bara ännu mer arg. "Att jag inte ens ska kunna städa som folk..." osv. Galet men bra!

Och efteråt när det luktade gott i hela huset, sängen var renbäddad och åtminstone de flesta saker hade en vettig plats, ja då kändes det som att jag gått en boxningsmatch och vunnit. Tills dess att sjukkatten både lyckades kissa på golvet och i sängen... Men ändå; värt det!

Inga kommentarer: