söndag, december 14, 2014

Myshelg

En riktigt bra helg är snart slut, det gjorde verkligen lite extra att ha fredagen ledig och varva ner i ensamhet på. En ganska social helg har jag haft men det har känts roligt och ganska energigivande faktiskt. Igår var jag först med Simon inne i stan och handlade lite virke till hans husrenovering, kollade in en ny butik i stan och så handlade vi en massa grejer till eftermiddagens julstök. Till det anslöt Lil'sis med sin Robin, och stundvis även min bättre hälft M. Vi var i Simons stora kök och samtidigt som han bakade saffransbullar gjordes det godis på lite olika håll samtidigt. En del krockar vid spisen men det gick ändå över förväntan. 

Och resultatet blev bra. Enorma bullar och inte mindre än 5 olika sorters godis blev det. De flesta provsmakades efter middagen till nöjdhet men ska väl sen inte tas fram förrän vi ses igen och firar jul ihop.

Sen eftersom vi hade diabeteskissen att sköta om så for vi alla hem till oss istället fram emot kvällen och dukade upp brädspel ute i lillhuset. Det var länge sedan och var himla kul, även om vi var lite trötta. Jag tror klockan var en bit efter ett innan vi utsåg en vinnare av spel nummer två. På jul blir det mer av det också.

Lil'sis och Robin stannade över och spenderade halva dagen i stugan. Även om jag inte var där ute och störde dem idag (förutom frukostservering, lyxigt ska det vara) så är det som en mysig känsla att veta att de är där. Jag saknar att bo med min lillskruttfia så det är kul när de är här. Och ja, jag vet att det får mig att låta som en pensionerad mamma, men så är det lite.
Lyxigt att kunna husera gäster i huset som kan sköta sig själva också. Inte behöva springa upp i varandra hela tiden. Passar oss bra.

Sista arbetsveckan nu, jag är åtminstone lite taggad får jag väl säga. Nu har jag lite extra i reservtanken igen så det är bara att köra på!

Inga kommentarer: