tisdag, september 22, 2015

Bitchin'

Tröttheten är plötsligt total. Jag kom hem igår från jobbet och hade tänkt ta itu med den röra som uppstått här hemma (en annan historia jag ska ta en annan dag) men kroppen löd mig nästan inte. Jag hamnade istället i nya sköna sängen framför SVT Play och Emmygalan som gick natten till måndagen. Sen tog jag mig knappt därifrån. Jag blev servad te från låtsasmaken och hade sällskap av storkatten. Mysigt och lyckligtvis var jag så trött att jag inte ens orkade ha dåligt samvete.

Idag är det inte superlångt därifrån faktiskt. Jag är trött som en gnu. På jobbet var det rörigt, jag kände mig lite på G och den lite småbitchiga Sara kom fram under ett möte med kollegorna jag kom att hålla i (bitchig på ett nu-gör-vi-det-här-hur-svårt-ska-det-vara-att-göra-som-överenskommet?-sätt, inte bitchigt som i uppkäftigt). Sen tog jag tidig dag och for hem för att ordna det jag inte orkade igår. Och orkade inte så värst mycket idag heller.

Jag briljerar på samtliga plan just nu, verkligen.

Inga kommentarer: