tisdag, september 22, 2015

Målet långt långt långt där borta...

Nånting positivt men lite jobbigt har jag i vart fall tagit tag i. Starkt pådriven av min nya kontorskollega Jossan har jag signat upp mig på online-varianten av viktväktarna. Jag har testat det för ett antal år sen med gott resultat och lite mer halvhjärtat för ett par år sen men nu ska det göras på rikt! Lite skönt att ha någon att triggas av och dela mot- och framgångar med och samtidigt bra att inte göra det undercover utan ha lite ögon på mig så att jag inte ger upp i förtid.

Hittills, en halv vecka in bara, har det varit ömsom ganska enkelt ömsom lite svårare. Hemma går det bra men så snart det vankas mat ute så blir det genast svårare. Men inte omöjligt, det är ändå rätt mycket som jag får lov att äta. Målet (ev första målet) känns väldigt långt bort om jag räknar enligt vv:s rekommendationer att gå ner 0,5-1 kg/v. En hel evighet bort. Men jag vill vill vill verkligen dit. Jag är inte glad som det är.

Inga kommentarer: