måndag, september 28, 2015

Nedåt nedåt

Viktprojektet går oväntat bra, måste jag erkänna. Tycker till och med att jag är lite duktig. Av någon anledning känns det som att jag har lite go den här gången och att det inte känns tokjobbigt. Lite nervigt var det innan första vägningen men när vågen visade på -1,8 kg efter första veckan så kändes det som en liten liten seger. Det är förstås ingenting egentligen, men det är åtminstone ett minustecken efter!

Jag har ännu inte lyckats hitta bra och mättande frukost som jag både fixar att äta (är lite kräsen just på morgonen, lite lätt för illamående etc) och som håller sig på låga 'points', men resten av dagen går ganska bra. Även blodsockerfallen har jag tagit mig förbi, dock tror jag att jag snart har jobbat upp en oskön släng av magkatarr av mitt stora intag av clementiner.... Men det och te funkar bra.

Nu ska min partner in crime vara borta från jobbet ett par veckor så då har jag inte längre samma stöd kontorstid men vi får väl ha sms-baserade peppmöten istället. Jag ska då inte ge upp, nu är det bara framåt (nedåt) som gäller!

Inga kommentarer: