lördag, november 29, 2014

Uppgraderad

Jag har för övrigt äntligen velat färdigt och köpt en ny mobiltelefon. Jag var ju på gång redan i somras med det, hade som i förväg bestämt att den nya iphonen som då inte hade kommit, skulle bli min. Så kom den och kändes alldeles för stor. Sen har jag varit i butiker och klämt och vänt på den åtskilliga gånger, tills den en dag inte kändes så makaber längre. Så då beställde jag en som jag hämtade ut i onsdags. Och snabbt gick det att vänja sig vid den något större storleken (det handlar om någon centimeter åt vardera hållet, förutom tjockleken där förhållandet är det omvända). Den känns riktigt bra i handen. Lite hal bara, men det har åtgärdats idag med ett tunt genomskinligt skal som gör den lite mer greppvänlig (och tyvärr åtminstone lite fulare).

Det är lättare att läsa mejl och på nätet med den, allt går blixtsnabbt, 4G funkar bra även på landet (surprise) och kameran har en del nya roliga funktioner som jag inte testat färdigt än riktigt. Inga jättestora förändringar mot tidigare (jag har antagligen inte koll på allt) men gillar man iphone sedan förut så lär man nog inte bli besviken. Den känns som en utkavlad, upphottad variant av min förra (som var en 4s) och än så länge är jag absolut nöjd över bytet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle också behöva en utkavlad uppdatering av min skräpmobil. "Kära Tomten..."