lördag, november 01, 2014

Lördag

Det är en trött Sara som försöker roa sig med blandade tv-serieavsnitt och sin halvtråkiga stickning ikväll. M är i stan och träffar vänner och jag väntar lite på att han också ska bli trött och höra av sig om hämtning. Lite typiskt att han, som typ aldrig är ute numera, skulle behöva nattlig hämtning i stan just som den första snö'stormen' inletts. När jag for från stan tidigare ikväll snöade det och drev lite på vägen, mer ju längre norr ut jag kom. Så lite nojig är jag att det ska vara halt och läskigt på vägen inatt. Men det ska säkert gå bra det med. Jag bara ogillar vintervägar, det ger mig lite ångest. Men unnar låtsasmaken en trevlig kväll borta.

Vi hjälpte en god vän med sin flytt idag. Samma goda vän som bott i gästhuset i några dagar. Själva flyttandet skötte andra men jag hjälte till att skruva ihop ny säng, soffa och lite annat medan M fixade med lite teknik och såg till att ett titthål monterades i ytterdörren. Det var bitvis lite arbetsamt faktiskt (det känns i ena axeln nu av någon anledning) men trevligt. Roligt att vara till hjälp förstås.

Imorgon blir det, som det ser ut, lite mer hjälpande åt ett par olika håll. Och, förhoppningsvis, lite städning av huset. Låt oss säga att det är mer än nödvändigt just nu...

Inga kommentarer: