tisdag, juli 15, 2014

Tröttapparaten

Men dra i alla drakar vad trött jag är. Jag förstår det inte. Jag har på riktigt suttit på kökssoffan i över en timme nu, läst bloggar och sett TED-talks i ett fånigt försök att bli pigg, eller åtminstone hålla mig vaken. Jag har suttit rakryggad i kökssoffan och känt hakan fara mot bröstet innan jag fångat upp styrkan i nacken igen. Somna sittande, just snyggt.

Det har ju varit ett par behagliga veckor på jobbet med lite stress och skön stämning. Det sista finns fortfarande kvar förvisso men av någon anledning så börjar mer eller mindre stressiga saker att köa på listan. Och vi är färre på plats den här veckan än tidigare i sommar så telefonen ringer ganska mycket om diverse saker. Svårt att hålla fokus. Men det ska gå det med. Jag skulle tro att det kommer krävas ett par sena jobbkvällar, på kontoret eller hemma, innan veckan är över. Sen får jag bara hoppas att jag inte missat något som måste hamna i en återvändande kollegas semesterutvilade knä.

Klockan nio måste väl vara ett icke alltför tidigt klockslag att lägga sig på, visst?

Inga kommentarer: