söndag, juli 27, 2014

Det går framåt (på vissa håll)

Vilken dag i ordningen är jag ledig nu? Har jag varit hemma en eller två veckor? Sånt har upptagit lite för många minuter av mitt huvud idag insåg jag i samma stund som jag försökte få kontrollhjärnan att också ta semester. Att vara stressad över att semestern går för fort är ju inte sådär väldigt smart ändå.

Den där nästan jobbiga värmen tycks ha gett sig lite, både igår och idag fläktar det rätt rejält istället. Skönt det med. Jag har just tagit en paus i målandet; de sista brädorna ska få åtminstone första strykningen idag. Imorgon kommer svärfar förbi och börjar leda arbetet med att riva bort den gamla fasaden, kolla läget under (hoppas hoppas det inte behöver en massa extra arbete med isolering etc, nu vill jag att det här ska gå undan) och sätta upp den nya. Det känns bra det. Jag får se hur behjälplig jag kan vara. Jag kanske gör mer nytta att kvistlacka hallen inne istället så att vi kan börja måla där en regnig dag. För de lär väl komma de också, gissar jag.

Inga kommentarer: