söndag, juli 06, 2014

Dags att räkna ner?

Imorgon väntar jobb igen. Det är väl två veckor kvar nu innan jag också får gå på semester. Det känns evighetslångt bort, men jag tycker ändå inte att jag känner mig övervänt (bra norrländskt ord). Vädret har varit sisådär, jag har haft saker att avsluta på jobbet och så hade vi ju den där veckan i Barcelona som jag tror gjorde hela skillnaden. Inte så dumt koncept, att ta lite ledighet tidigt och lite sent.

Igår var vi på Olofsfors bruk, dels på lite sightseeing (Lil'sis hade inte varit där förut), dels för fika i finvädret men mest kanske för att köpa slamfärg till huset. Nu har virket också kommit så till veckan är det bara att börja måla lite när tid finns. Ska bli väldigt kul och roligt att få huset i ny dräkt. En dräkt utan plastfärg dessutom. Det blir tjusigt det! Kan för övrigt rekommendera ett besök i Olofsfors; en av många vackra platser i ljuvliga Västerbotten.

Inga kommentarer: