tisdag, februari 13, 2007

"But if you never try you'll never know, Just what you're worth"

Sitter och halvkikar på House. Vet inte om jag egentligen har förstått dess storhet. Om den har någon. Känns oftast som samma sak. Någon/några har symptom av något slag som Dr House och hans underläkare ska, likt värsta detektivarbetet, härleda till en oftast ovanlig diagnos. Och de lyckas typ alltid. End of story. Eller jo, uppe på det är Dr House otrevlig, överlägsen och haltande. Men tydligen charmig, enligt vissa? Ja, jag vet inte. Jag har nog inte förstått all the fuzz. Föredrar nog alpina VM istället. Även om jag blir så nervös att jag får ont i magen.

Har hamnat i en ny släng av handlingsförlamning igen. Grubblar mest en massa. Fryser på nåt konstigt sätt och känner mig tung i huvudet. Undrar om jag håller på att bli sjuk eller om jag bara är lite låg. Eller nåt.

"Lights will guide you home
and ignite your bones
And I will try
to fix you"

Magnifik låt, "Fix you". Jag önskar att någon ville sjunga den för mig. Fast Coldplay gör det ganska hyfsat via ipoden också... Tyck om varandra!

Inga kommentarer: