onsdag, december 20, 2017

En dag kvar

Bland det bästa jag vet, som en personlig knasig tillfredsställelse större än vad den kanske borde vara, är att få kasta post-its med kom ihåg-noteringar, stryka på to-do-listan eller flytta undan mejl från inkorgen till rätt mapp då det som ev ska fixas är fixat. Det är en så himla skön känsla!

En sån dag har jag haft idag. Till em-fikat så reflekterade jag just över att det kändes som att jag haft den glädjen ovanligt mycket idag. Tills jag kom på att jag ju var på jobbet före halv sex i morse eftersom jag skjutsade M till morgontåget. Så 2,5 timme extra gör ju förstås en del, inte minst när den första tiden är alldeles allena på kontoret. Så en riktigt bra dag på jobbet med andra ord. Och så lämnade jag en liten torsdags-lista över det som måste vara klart när jag går hem imorgon.

Sen är det semester! I flera långa dagar! Det känns både behövligt och skönt, hur mycket jag än gillar mitt jobb. Lite återhämtning är inte fel.

Inga kommentarer: