fredag, oktober 07, 2016

Men allra bäst var den nya kattmynta-musen

Jag beställde hem specialfodret som Smilla ska äta för sina bråkiga njurar och hade flyt att det kom idag, samma dag som jag fått slut på foder hemma. I nån vecka har de fått 'vanligt' torrfoder eftersom jag inte kommit ihåg att beställa, inte ultimat förstås men inte superkris heller. Jag hällde i vart fall upp veterinärfodret då jag kom hem och hon gick fram och nosade. "Har du inget annat?", såg hon ut att säga då hon såg på mig. "Hm, jo kolla, de skickade med provförpackning på ett annat njurfoder!", och så hällde jag upp det. Gissa vilket som gick hem?

Jag kräsen? What?
Hon får då hålla tillgodo tills dess att 2-kilos-påsen är slut, den lilla finsmakaren. Men det andra fodret kan förstås vara ett tips. De har alltid tyckt om att byta foder/smak lite nu och då så det vore ju bra att kunna fortsätta så.

Inga kommentarer: