lördag, augusti 29, 2015

Idol

Jag tror att det är tur att jag inte befinner mig i musikbranchen. Satt och slötittade på ett Idolavsnitt och inser att det juryn tycker är "skitbra!" ofta slår mig som överspelat och tråkigt medan vissa de avfärdar som dåliga tänker jag att det skulle kunna finnas potential i (om man nu har tänkt att det är utveckling man vill se förstås, jag har lite för dålig koll på programmet för att veta om jag är fel ute i det fallet).

Jag har inte sett en hel säsong av Idol någonsin, bara enstaka program, och jag tror att jag kanske såg flest det året då Umeå-Daniel vann (första säsongen?). Och antingen så har jag blivit grymmare med åren eller så är det så att Idol har blivit lite snällare (alt är snällare än jag minns). För jag tycker inte att just det här avsnittet var så mycket förnedrings-tv som jag tänkte mig. Bra där!

Nästan så att jag skulle kunna tänka mig se mer. Kanske.

Inga kommentarer: