tisdag, augusti 11, 2015

Snart så..

Sista veckan med semester nu. Känslan av att jag varit ledig i en hel evighet har lite förbytts mot viss stresskänsla över att det snart är över. Jag både längtar lite efter att få rutin i vardagen och känner ett visst motstånd till att sticka in huvudet i ekorrhjulet igen. De vanliga två frågorna trillar runt i huvudet; 1) är det det här jag vill fortsätta göra och 2) minns jag hur jag gör?

Lite som vanligt faktiskt, det brukar se ut så efter längre ledighet för min del.

Jag saknar mina kollegor en del så jag ser fram emot att träffa dem. Och så har vi fått en ny chef från och med igår så det känns väldigt spännande att se vart det ska bära hän. Jag har stor förhoppning om utveckling och förbättring i vart fall, så mycket kan jag säga. Tror det kan vara en nyttig input med nya ögon på verksamheten. Och så ska vi byta kontor nån gång under hösten. Jag tycker egentligen om huset vi sitter i nu, det har en lång historia (gammal sjukhusbyggnad från 1700-talet) men är inte särskilt bra ur arbetsmiljösynpunkt. Jag hoppas på bättre lokal med färre att dela kontor med för lite behövlig arbetsro.

Många förhoppningar inför hösten alltså. Vi får väl se vad som behagar slå in...

Inga kommentarer: