tisdag, juni 06, 2017

Röd dag - ledig dag

Det kanske inte blev riktigt den superproduktiva lediga dag idag som jag hade tänkt, men det blev en bra dag ändå. Jag somnade, lite som väntat, inte förrän halvvägs till morgonsidan så jag blev kvar i sängen fram till kl 9 nästan. Jag pysslade lite inne, for och handlade och fick besök av Lil'sis. Vi åt brunch och såg tv (någon kan ha småslumrat lite nu och då) i vardagsrummet som nu blivit ett kattdagis, mer eller mindre. Mysigt att ha henne här, det är inte så ofta.

När Lil'sis farit hem mer eller mindre tvingade jag mig att ta tag i gräsklippandet. Jag var trött och hade alls ingen lust, men vet ju hur trött jag kommer vara efter jobbet resten av veckan. Så jag letade fram klipparen och förlängningssladdarna och körde igång. Jag trodde att gräset var längre och att det skulle gå trögt, men det gick faktiskt riktigt bra. Mitt första mål var att göra den längsta delen (det växer bättre en bit upp i trädgården) och lämna resten men då jag ändå hade farten uppe så körde jag klart. Drygt 9000 steg visade armbandet på när jag var klar så det blev ju bra. Och jag kände mig ganska trött efteråt.

Ytterligare en syssla som jag nu inte tycks få tokont i ryggen av längre. Lite kände jag av den när jag var klar men det gick snabbt över. Jag hoppas att det inte kommer imorgon. Samma sak gäller med dammsugning som förut var rena döden för min rygg vilket gjorde att jag fick försöka ta ett våningsplan i taget, med paus. Det behövs inte längre, det går hur bra som helst. Hälsovinster av viktminskningen helt klart. Den listan börjar bli riktigt lång nu.


Ikväll åt jag en fetaostsallad framför en dokumentär om Harry Gordon Selfridge (vilket fick mig sugen att se tv-serien på Netflix om just Selfridge och hans banbrytande varuhus i London) och sen Biggest Loser på CMore. I reklampauserna blandade jag ihop smet till fröknäcke som jag nu just tagit ut från ugnen.

Så lite produktivt ändå.

Inga kommentarer: