lördag, februari 07, 2015

Förändring

"Fråga inte för många", sa optikern när hon skickade hem mig med fyra bågar att prova. Jag börjar inse varför. Alla jag frågat har i stort sett haft ganska vitt skilda åsikter. Och det har varit ärliga åsikter. Snudd på för ärliga kanske, men jag bad ju om det. Jag tror att jag har två favoriter och de har egentligen varit favoriter sedan start, även om jag velat en del. Det ena av de paren, trolig toppkandidat, har samtidigt varit det par med mest skillnader i åsikter från de närmast sörjande.

Idag följde jag för övrigt frisörens tips och plattångade håret. Förutom att det kanske blev väl platt (och kanske inte helt är klippt jämnt pga ostyriga lockar i vanliga fall) så blev jag ganska nöjd. Kändes kul med nåt halvnytt.

Glasögon, plattat hår, klänning i färg...det känns som att det finns lite kli efter förändring i den här kroppen. Om det bara vore lika enkelt ("enkelt") att ändra formen på själva jag också så hade det varit tacksamt. Jag hoppas att jag ska få till det under våren. Jag vill bli nöjd. Jag vill känna mig fin. Jag behöver det så mycket av någon anledning. Ytligt och eländigt på nåt sätt men sant.

Inga kommentarer: