torsdag, februari 12, 2015

Nya ögon

Jag valde efter mycket (men väntat) velande glasögon ('toppkandidaterna' som hälften av de tillfrågade föredrog och hälften ogillade, man ska ju inte vara alldeles till lags...), beställde dem i måndags och hämtade dem i tisdags. Det var service det. Och inte blev det riktigt lika mycket pengar som jag var rädd för en stund. Mycket pengar blev det allt, men faktiskt inte mer än det känns värt det. Jag ska ju ha dem ett tag, troligen och förhoppningsvis rätt många dagar.

Jag ska eventuellt lägga upp en bild. Ytterligare en sak jag måste öva lite på, tror jag. Att vara med på bild. Jag vill sluta bli ledsen av min spegelbild eller av foton av mig. Så öva. Och ändra saker, var sak i sin tid kanske. Men faktum är att jag faktiskt är ganska nöjd med glasögonen. Tillsammans med testandet av att platta håret så blev resultatet en lite ny känsla, något jag önskat. Vi får se hur länge det håller.

Annars är det inte mycket nytt. Lite smårörigt på jobbet, mycket att göra osv. Som vanligt ungefär alltså. Jag har valt ett yrke där det nästan ständigt är mycket att göra, listan tar som aldrig slut. Men det finns få saker som känns så bra som att stryka över grejer på fredagseftermiddagen och kunna konstatera att det faktiskt hänt rätt mycket under veckan, trots att det mest känns som att jag sprungit mellan möten och träffar. Så det är en bra metod, lite psykologi sådär, att synliggöra och påminna mig om att det visst händer en faslig massa saker.

Snart är det helg och jag är skapligt planlös. Det känns också ruggigt bra. Jag vill städa, vila, se Oscarsfilmer och förhoppningsvis blir det mindre halt och soligt så att jag kan få åtminstone en trivsam helgpromenad.

1 kommentar:

Anonym sa...

BILD!