onsdag, februari 04, 2015

Att boosta utsidan

Så var det då äntligen dags för ett par nya glasögon. Jag har velat över det länge nu. Nu är förvisso inte velandet över, bara just det att ta tag i det, att välja glasögon (vilket är det värsta velandet av alla) är i allra högsta grad kvar.

Jag tog med mig låtsasmaken och Simon till optikern idag och fick hjälp av jättetrevlig kvinna som inte hade lust att låta mig gå hem med ett par bågar att smälta in i bakgrunden med. Det var precis vad jag behövde och efter en evighet av plågsamt provande (speglar och tre personer som tittar på mig och uppmanar mig att inte se så sur ut var fantastiskt påfrestande) hade jag till sist kokat ner de 7-8 bågarna ur "kanske-högen" till fyra som jag lånade med hem. De är, trots att det inte syns så bra på bilden, ganska olika och alla ganska långt ifrån mina gamla enkla, kantiga svarta. Jag kan inte ens säga med säkerhet att det blir någon av dem. Vi får väl se. Imorgon ska jag ta med dem till jobbet och plåga mig (och dem) för att få fler goda råd.

Jag lovar inte att återkomma med en bild när det hela är klart, men kanske...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo! Bild när det är klart!