onsdag, december 28, 2016

Mellandagar

Så, julen är över för i år och snart stundar en nyårshelg. Det känns inte riktigt så, det känns faktiskt inte ens som att julen varit. Inte riktigt. Jag vet dock inte varför. Hursomhelst så är den över och jag har till och med hunnit med att gå på lite av mellandagsrean, vilket jag annars avskyr. Men det har varit lugnare reor än jag minns, eller så var det för att jag gick först igår och de flesta var snabbare än så.

Jag handlade dock inget på själva rean. Jag klippte mig (yeay!) och köpte två par strumpbyxor på Indiska och ett par örhängen på Modig. Och ja, champagneglas på ikea. Vanliga glas, som passar med mina övriga vin- och dricksglas. Fast egentligen var jag nog lite sugen på att köpa ett annat glas; ett icke-smalt grönt glas på fot. Det borde passa att dricka bubbel i. Men jag orkade inte riktigt fundera över det så för att inte vara utan glas helt till helgen så blev det de vanliga trots allt. Det blir säkert bra.

Inte mycket annat har hänt. Jag jobbar hårt på vilandet. Eller ja, kanske inte hårt direkt, men jag försöker. Det är dock inte helt lätt att hålla dagarna oplanerade då andra (välvilligt) gärna vill planera dem åt en, men det har gått skapligt hittills. Sen är det förstås saker som borde göras under den här tiden som vi båda är lediga, men vi får planera lite sunt bara. Idag är första dagen som vi bara är hemma för oss själva hela långa dagen. Väldigt skönt. Vi pratade om att åka på bio men skippade det till sist. M har just snarkat i soffan bredvid mig (katterna gör det samma i sovrummet) medan jag legat i andra soffan och kikat på tv och druckit te.

Jag har ett litet (nja) husprojekt som jag drömmer om att färdigställa innan ledigheten är över, men vi får se om det finns tid och ork. Jag skulle dock gärna se att det blev av. Jag får väl återkomma om hur det går med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra med vilande :-) och jag vill passa på att önska dig Gott Nytt År ännu en gång! Nyårskramar. Tack för att du peppade mig med att sluta med mina tabletter. Det har gått över förväntan även om det är jobbigt ibland men livet är ju upp och ner! <3 :-)