fredag, november 04, 2016

Summera

Så var arbetsveckan över och jag måste erkänna att jag var rätt mör i eftermiddags. Jag lyckades delegera en uppgift jag skjutit på lite för länge och fick ett efterlängtat besked från en medarbetare just som jag gick till parkeringen. Bra avslutning, med andra ord.

Nästa vecka är snudd på överbokad i kalendern och lite beror det väl på att jag ska vara ledig på onsdag för att fara med Rosa till veterinären. Och så har vi planeringsdag med ledningsgruppen en dag och jag ska hålla planeringsdag med en av mina grupper en annan. Så heldagar försvinner och då blir det inte mycket kvar.

Det är ju höst (vinter?) och min vana trogen så funderar jag mycket över mycket så här års. Så även kring jobbet. Jag försöker fundera på vad jag tycker är som mest roligt och givande, vad som är spännande utmaningar och vad som bara känns slitigt och monotont. Jag funderar över vad jag är bra på och vad jag inte riktigt klaffar med. Jag vet inte om och vad det ska leda till, men det kan ju inte skada att reflektera, tänker jag. Om inte annat så är det bra inför mitt eget medarbetarsamtal senare.

Men nu ska jag släppa jobbet. Mobilen är på ljudlöst i datorväskan och ska försöka hålla den stängd under helgen även om det vore skönt att beta av lite grejer jag vet att jag kommer ha svårt att hinna med veckan som kommer. Vi får väl se vilket som vinner, lusten till det eller lusten till att skotta snö...

Inga kommentarer: