tisdag, januari 23, 2007

TV-nostalgi

Sitter och slötittar på "Förkväll" på tv. Riktigt trist faktiskt. Hörde precis Carolina Gynning berätta om hur hon köpte en accessoar, kom hem och till sin fasa upptäckte hur "helvetet" växte snabbare och mer än hon förväntat sig så den blev för stor för lägenheten. Ja, det var historien om hur hon köpte (och sen sålde) hund för nåt år sedan när Paris Hilton startade hund-i-väska-trenden. Oh my God! Jag trodde nästan inte att såna människor fanns...

Uppenbarligen så bör man försöka se Förortsungar. Såg på Guldbaggegalan igår. Lite halvsegt ibland, men Sissela var stundtals ganska roande. Måste säga att Gustaf Skarsgård var lite.... foxy (säger någon under 42 så idag?), och jävligt lång. Måste se Storm snart också. Vi har haft den ett tag men aldrig riktigt kommit mig för att se den. Jag hade en major crush on Eric Ericson när "Storstad" gick för ungefär två istider sedan. Kommer ni ihåg den serien? Han spelade såklart den bortkomna, snälla killen. Kommer inte riktigt ihåg intrigen i serien längre.. Undrar om den går att hitta.

Mår illa för andra dagen i rad... Man undrar lite varför. Den gemensamma nämnaren tycks vara våfflor som jag ätit både idag och igår (billig mat). Undrar vad jag inte mår bra av i det? Det finns ingen laktos och inga ägg i dem jag gör så jag vet faktiskt inte... En del fett iofs så det kanske är så ändå att lilla magkatarren är på besök.

Annars så har jag en känsla av att vilja idag. Vet inte riktigt vad jag vill och har inte heller orkat göra något särskilt nyttigt idag. Ska på intervju imorgon för ett jobb jag inte riktigt vet om jag vill ha. Känner mig lite nervös för jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig. Har lite dåligt med intyg, har jag upptäckt. Måste ta tag i det. Trodde jag hade koll på var de fanns, men tydligen har de rörts runt i och med flytten. Har ju inte varit på några intervjuer på evigheter så det har som fallit utanför kontrollen.



Fick en sändning med nya Fi-foldrar idag. Lastbilschauffören som körde hit dem visslade på Idas sommarvisa under tiden han lastade ur dem. Kändes lite absurt i 18 minusgrader....

1 kommentar:

Anonym sa...

Man måste hålla hoppet vid liv på nåt sätt!"Den blomstertid nu kommer..." funkar också. Vad bra att du känner av viljan! Jag skulle behöva det, jag med. Det blir som inget alls gjort för mig. Har du förresten lyssnat på den där P1-serien "Mannen", som S rekommenderade sist vi sågs? Gör det, den var ju bra ju! Men på fredag blir man rik och lycklig(?)!