måndag, januari 22, 2007

"I'm stuck between what I wish for and what I need"

Kyla! Det är ju fortsatt (enligt mig) underbart vinterväder med snö som knarrar mysigt men med en ganska bitande kyla. Har varit ute på promenad i 1,5 timme idag, vilket var väldigt trevligt. Med poden full av musik. Mår ganska bra av det. Får en stund att tänka, grubbla och fantisera av mig. Plus lite nyttig motion. Hade dagen till ära (det är ändå runt 16 minusgrader) kapitulerat till förmån för långkallingar och tre lager tröjor, men när jag kom in för en stund sedan hade jag ändå de rödaste lår jag sett..helt utan känsel. Så nu känns det som konstigt varmt fläckvis på benen. Skumt. Poden verkar inte heller vara skapt för norrlandskyla. Trots fulladdat batteri från början höll det bara i en timme. Så sista biten hem fick jag vandra i tystnad. Eller ja till ljuden från skogen förståss. Inte så dumt det heller.

Alla borde se det nyaste avsnittet av Scrubs! Älska! Det var ett av de bästa jag sett. Men så gillar ju jag musikaler lite också. Det kanske spelar in, för jag såg på ett forum på tv.com att det var väldigt antingen eller bland de vanliga "fansen" om man gillade avsnittet eller inte. "It all comes down to po", kan det bli bättre? Tror att just det inslaget finns på www.nbc.com för de som inte kan se avsnittet i sin helhet.

Såg slutet av "Så ska det låta" på tv häromdagen. Det är inget program jag följer, hade knappt koll på att han som jag alltid tror ska dö i direktsändning i hjärtinfarkt, hade slutat vara programledare till förmån från en av de gamla 90-talsraggarna... (snacka om klassresa, eller nåt..) Men i vilket fall så fastnade jag för att Caroline Af Ugglas var med. Visst hon kanske inte alltid varit världens bästa barn men jag gillar henne på nåt sätt. Hon känns lite befriande. Hon påminner mycket om Fanny. Bortsett från att den förstnämnda är galen då. Vet inte egentligen vad jag alls vill ha sagt med detta, kanske bara att jag ibland önskar att jag var lite mer CAU på nåt sätt.

Igår visades första delen av två om Feministiskt initiativs skapande. Jag var ganska väldigt nervös egentligen inför programmet men tycker att det var väldigt bra. Lite mer koll på Ebba-grejen fick jag även om det samtidigt skapade en massa nya frågor om vad som egentligen hände och vad hon faktiskt hade tänkt sig att Fi skulle bli för något. Tror att flera hade tänkt sig att Fi skulle bli ett nytt sött litet forum/nätverk där man kunde sitta och diskutera orättvisor, likheter och skillnade med 60-talets rörelse etc och inte direkt se några resultat. De blev nog besvikna och är antagligen inte med idag.
Jag ser fram emot nästa söndags avsnitt då valrörelsen, Tina och medlemsgruppen i Linköping kommer att vara på tapeten.

För övrigt kan jag bara tillägga att Scribus suger och att jag nu måste göra om mitt CV i typ Word eller nåt annat program eftersom det totalt gick sönder igår kväll, lägliga 8 timmar före deadline på två ansökningar...

Idag lyssnar jag på R.E.M och är lite retrokär i Michael Stipe.

Inga kommentarer: