fredag, september 22, 2006

Ego boost..

Personvalsrösterna är räknade överallt utom i Västerbotten (såklart). Snacka om ego boost! Jag visste att jag hade sex, ev sju personvalsröster utanför länet; två bröder, en sambo till den ena, Joakim i Kalmar län, ev hans syster i Göteborg, en vän i Stockholm och ev mammas ex (om det fanns valsedlar i hans lokal). Men som jag räknat nu har jag fått 83 röster utanför Västerbotten!? Märkligt. Kanske man röstar efter yrket (i syfte att få upp någon "arbetare") eller kanske geografi, då de tio första namnen är Stockholmsnamn..vad vet jag? Spännande i vart fall. Och en liten kick mitt i allt. Okej, kommer såklart inte nära de tusentals rösterna Gudrun fått, men ändå...

Ska bli spännande att se resultatet i Västerbotten när det är klart. Det här valet är ju som en enda lång segsmält karamell (med lite läskig bi-mintsmak)... Nyheterna tar aldrig slut!

Inga kommentarer: