lördag, december 29, 2018

Ode to pappersmanualen

Jag fick en Go Pro-kamera av M i julklapp som jag har lite ångest över att lära mig. Jag tror att det är en del av anledningen till att jag inte använder den rätt påkostade digitala systemkameran jag köpte inför vår första Barcelona-resa; att jag inte riktigt tagit mig tid att lära mig och och förstå den. Och jag gillar inte saker jag inte förstår. I vanliga fall tar jag då reda på det jag behöver men i vissa fall reagerar jag precis just så; genom att frysa och undvika. Ingen bra grej. Så får det inte bli med den här fina presenten. Det ska ju bli snygga kajak-filmer av den! Och kanske några slalom-filmer om vi tar oss iväg på det nu i vinter.

Jag ser mig som hyfsat "digital" men jag får ändå erkänna att jag saknar att ha en pappersmanual att läsa och lära mig genom. Tant har blivit gammal...

Inga kommentarer: