torsdag, december 06, 2018

Fun spring is coming!

Det är ju bra att ha saker att se fram emot, inte minst när det är lite motvind. Så det har jag bockat av nu, tror jag. 

Tidigare i höst så kom nyheten att Sarah Millican, en av mina absoluta favoriter när det kommer till stand-up-komiker, skulle ut på sin första Europa-turné och då stanna till för ett besök i Stockholm i mars. Klart vi var tvungna att ha biljetter till det? Och vi fick med Lil'sis och hennes Joel också och genast kändes det kul att tänka på våren. När vi sen skulle komma på nåt att ge till M:s syster och hennes man som båda fyllde 50 (vilka vi firade i Sollefteå) utökade vi biljettantalet till två till (fick platser alldeles bakom våra) som gav till dem. Det är två anglofiler och då är det klart att de måste få bekanta sig med briljanta Millican. Det är en show mitt i veckan men det blir bra. Vi får anledning att ta lite ledigt och fara till huvudstaden och ha trevligt med skojiga syskon.


Och så såg jag hur Eddie Izzard, min/vår gamla favorit som vi redan sett två gånger, började lägga ut datum på en ny show i Europa och tänkte att det snart skulle dyka upp en i Sverige också. Av någon anledning, medlemskap i the Beekeepers till trots, så lyckades jag missa när det kom och ganska direkt var biljetterna förstås slut. Lyckan var stor när jag trillade över nyheten om en extra show i Stockholm och Lil'sis och Joel var åter lättövertalade så jag var så nöjd då jag lyckades håva in fyra biljetter. Våra två blir en julklapp från mig till M, en riktigt bra julklapp om jag får säga det själv. En till Stockholmstrip ganska precis en månad efter den tidigare är kanske lite väl tätt, men det är det helt klart värt. Stockholm på våren är ju aldrig fel?

En fantastisk vår värd namnet med andra ord. Efter en hektisk höst och vinter så blir det perfekt!

Inga kommentarer: