måndag, april 23, 2018

Måndag

Den här veckan startade kanske inte fantastiskt. Just som jag svängde in på jobbet slog det mig att jag glömt min dator hemma. Superdumt. Jag skyller på den nya datorväskan; jag reagerade inte på att den stod i köket då jag greppade handväskan.

Lite haltande men det gick faktiskt skapligt att jobba ändå. Jag hade just skrivit ut ett gäng scheman inför semesterplaneringen (som jag till viss del faktiskt fortfarande gör på papper för översiktens skull) så jag kunde via dem lösa en del bemanningsbekymmer den här veckan tex. Och lite senare kunde jag låna en kollegas dator då hon lämnade jobbet tidigt för hembesök.

Imorgon är en annan dag. Planerar att sladda in tidigt på jobbet och passa på att få en massa administrativt gjort då nästan alla kollegor är på utbildning eller håller i en medarbetardag som jag och ett par chefer till fått ledigt från pga all tid som vårt nuvarande projekt slukar. Bl.a måste jag färdigställa en powerpoint (vilket inte är min starka sida faktiskt) inför den utbildning vi ska hålla i med start nästa vecka för våra medarbetare som ska delta i piloten i projektet. Så låt oss hoppas på en bra ppt-dag imorgon...

En dag ska jag ta den där webbkursen i ppt. Och kanske också den i excel för att bli ännu lite bättre på det. Kanske sommaren kan bjuda på några lugna dagar då det kan finnas tid för lite såna självstudier...

Inga kommentarer: