torsdag, mars 19, 2015

Sväng om till ytligt

Bättre dag idag. Blev påmind om flera tokfina människor omkring mig och så kändes svackan lite mindre vass. Eller så var det alla värktabletter jag stoppade i mig för att äntligen mota bort migränvärken jag haft sedan i måndags.... Nejdå, det förstnämnda såklart (även om tabletterna till sist gjorde susen, sweet feeling of ingen huvudvärk)!

Försöker idag istället fokusera på ilandsproblemet att jag tycks ha bränt av en del hårstrån i luggen av mitt nya friserande med varm plattång. Inte jättesmart kanske. Eller snyggt. Jag har haft fem strån hängande ner i ögonen hela dagen, de stunder de inte stått rakt upp i nån slags elektrisk givakt. Nästa vecka ska jag till frisören, en ny sådan dessutom då min ordinarie gissningsvis är i sista veckorna som bebiskuvös. Jag hoppas att jag ska känna mig lika väl omhändertagen av den nya.

Och snart är det helg!

(Och ja garden är tillbaka uppe, om än något tilltufsad)

Inga kommentarer: