lördag, oktober 10, 2015

Plötsligt händer det...

Jag kan faktiskt inte ens minnas när jag senast var på stan och gick i butiker eller än mindre; köpte något. Jag har inte haft någon ork eller lust alls till det och varje litet försök har blivit extremt kortvarigt då jag bara ledsnat på all trängsel redan ute på gatan. Men en fråga från polerskan Ulrika och en dag på stan kände jag mig oväntat glad över så idag blev det av.

U är ju erkänt duktig på att handla, till sig själv men också hjälpa andra att hitta saker. Så mot förmodan kom jag faktiskt hem med en liten påse. Eller tom två, på egen hand lyckades jag hitta ett par sockar med grisar på (!) och en halsduk (sjal?). I andra påsen fanns en klänning från indiska, en klänning jag förvisso tyckte var fin redan på galgen men som jag nog aldrig fått för mig att prova om det inte vore för U. Jag kände mig fin i den i provhytten faktiskt, men jag får väl se hur det känns när det är dags att ha den till tex jobbet eller så. Förhoppningsvis fegar jag inte ur och plockar fram nåt ur min annars väldigt svarta garderob...

Inga kommentarer: