Visar inlägg med etikett hemmafru. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hemmafru. Visa alla inlägg

torsdag, maj 24, 2007

Return of the housewife!

Jo, måste säga att jag numera mot bättre vetande blir förvånad över att människor av det här slaget fortfarande finns...
Och svensk forskning och media (som gärna vinklar det mer än avhandlingen säkert tänkt) gör sitt för att bidra till mödrarnas ofta redan dåliga samvete. Man ska uppenbarligen utbilda sig väl och sedan bli hemmafru. Det tycks vara grejen. Måste nästan läsa avhandlingen själv.