måndag, juli 30, 2018

Semester!

Japp, lagom tills väderprognosen äntligen visar mulet och regn i typ två veckor i sträck istället för den tropiska värme vi haft de senaste 4-5 veckorna, ja då är det dags för mig att ta semester. Jag är glad för regnet, det behövs verkligen, men jag vill förstås inte att det ska regna hela min semester. Men, man ska inte klaga osv. Jag har ju betald semester i vart fall.

Och nu är den väl på riktigt. Helgen som gick fick jag jobba och ska man vara korrekt så börjar den ju inte förrän idag men efter att ha fått jobba flera helger den här sommaren så hade jag hoppats på en jobbfri helg just före semestern. Men icke. Nu var det inte som att jag fick jobba mer än ett par timmar, men ändå. M har beredskap i en vecka och har jobbat mer än mig. Telefonen har ringt flera gånger, även på nätterna. Han har varit nervös över det då det är hans första beredskapsvecka på nya jobbet, men jag tror att det bara gått bra. Förstås.

Jag började första semesterdagen med att kliva upp vanlig tid och fara med M in till stan då han for till jobbet. Jag har lite ärenden här idag och tänkte att jag liks kunde åka tidigt så vi inte behövde ta två bilar. Jag ska strax bege mig till simhallen och träna, sen äta lunch med Lil'sis, gå en stund på stan med henne och sen besöka en nagelmänniska (jag minns inte vad titeln är?) för att få snygga semesternaglar. Ser fram emot det, jag hoppas att hon är duktig och att jag lyckats komma på hur jag vill ha dem (alltid svårt). Tvekade länge att göra nåt sånt igen eftersom naglarna blev så förstörda sist, men det känns bra och fint på nåt vis med snygga naglar/händer. Så när jag hittade ett lokalt instagramkonto som såg bra ut så bokade jag in mig hos henne.

Imorgon ska jag träffa lite andra semesterlediga kollegor hemma hos vår kollega som fick barn nu i juli. Det ska bli skojigt! Och mysigt att få träffa lillbebisen. På onsdag ska jag fika med en gammal kollega och på torsdag kväll har vi preliminärbokat in en spelkväll med Lil'sis och Joel. Så veckan är redan halvbokad. Det känns bra. Jag ska försöka få in en träff med Anna och Ulrika också, våra semestrar synkade ju inte så bra i år så de har börjat jobba nu. Men en kväll borde vi kunna ses.

Om ett par veckor kommer mamma upp och hälsar på och har med sig ett av syskonbarnen, Lea. Det ser jag också fram emot mycket, det ska bli roligt. Jag känner ju tyvärr inte mina syskonbarn så bra då de bor så långt borta, så det ska bli lite extra roligt.

Inga kommentarer: