Visar inlägg med etikett träningsvärk. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett träningsvärk. Visa alla inlägg

fredag, september 23, 2011

Post yoga

Jag är öm idag. Lite förvånad över detsamma också även om jag visst kände av rörelserna under yogan. Att magen och benen är träningsömma (och ganska lite ömma, trots allt) är okej, lite sämre känns det med axlarna eftersom det inte riktigt vara blir träningsvärk utan mer ont på riktigt. Men jag härdar ut, rör mig försiktigt och tänker att det kanske har med sig något gott på sikt? Kanske axlarna blir snällare om jag försiktigt plågar dem lite, och då på ett lugnt sätt.

Jag hade tänkt konditionsträna idag men väljer att ta det lite piano med armrörelser nu. Det får bli en lugnare promenad bara. Nästa yogapass är dock inbokat!

fredag, november 12, 2010

Blandad smärta

Åh ajaj träningsvärk! Jag återinvigde mitt träningskort (long time no see!) genom att testa en ny träningsform igår; Body Balance. Jag har blivit rekommenderad pilates för ryggen och BB är vad jag förstår en blandning av det, Tai Chi och Yoga. Nära nog, liksom, så jag testade.

Efteråt kände jag det som att det nog inte skulle bli någon mer gång. Det var för det första inte så jätteroligt, jag kände mig klumpigare och orörligare än någonsin, och det är inte en trivsam känsla att ha när man tränar. Men framför allt så gjorde det ont, på fel sätt. Det får gärna göra ont i musklerna och vara lite jobbigt, men det var lite för mycket av att sätta tyngd på axlarna och sånt som inte mina överspända axlar riktigt fixar (och som jag inte får göra eftersom jag då kommer tillbaka till ruta ett vad gäller ryggen). Vid nåt tillfälle skulle vi tex gå upp i brygga. Jo tjena... Och det är trist att vara den som inte gör allt. Jag och tanterna, liksom.

Men idag har jag träningsvärk på "rätt" ställen trots allt. Jag som tänkte att jag gjorde allt fel och inte fick ut något av det. Jag har faktiskt träningsvärk i ryggen (vilket känns underligt i jämförelse med den vanliga värk jag brukar ha där). Och i låren och rumpan. Helt enligt planen alltså. Så nu blev jag lite fundersam till om jag kanske skulle ge det någon gång till och se. Men då vara än försiktigare med nacken, känner jag. Fast hur lätt är det när man ska ha kroppen i skumma positioner och samtidigt ha koll på hur ledaren gör? Not easy...

lördag, maj 29, 2010

Lårmuskler hade jag visst också

Man kan säga att jag har träningsvärk i låren idag. Ouch! Men det är en god smärta på nåt vis. Det känns att jag gjort nåt bra. Däremot har jag ont i ryggen på ett inte så skönt sätt alls. Jag vet inte om det är från löpningen, från nattens jobb eller tom de usla stolarna som nattpersonalen har att disponera lugna stunder om nätterna (som även fullt friska får ont i ryggen av). Jag får väl se om det blir bättre helt enkelt och tills vidare avvakta lite med en uppföljningsrunda.

Jag ska försöka sluta oroa mig för hur det ska bli med min kaputta rygg. Promise.