Åh ajaj träningsvärk! Jag återinvigde mitt träningskort (long time no see!) genom att testa en ny träningsform igår; Body Balance. Jag har blivit rekommenderad pilates för ryggen och BB är vad jag förstår en blandning av det, Tai Chi och Yoga. Nära nog, liksom, så jag testade.
Efteråt kände jag det som att det nog inte skulle bli någon mer gång. Det var för det första inte så jätteroligt, jag kände mig klumpigare och orörligare än någonsin, och det är inte en trivsam känsla att ha när man tränar. Men framför allt så gjorde det ont, på fel sätt. Det får gärna göra ont i musklerna och vara lite jobbigt, men det var lite för mycket av att sätta tyngd på axlarna och sånt som inte mina överspända axlar riktigt fixar (och som jag inte får göra eftersom jag då kommer tillbaka till ruta ett vad gäller ryggen). Vid nåt tillfälle skulle vi tex gå upp i brygga. Jo tjena... Och det är trist att vara den som inte gör allt. Jag och tanterna, liksom.
Men idag har jag träningsvärk på "rätt" ställen trots allt. Jag som tänkte att jag gjorde allt fel och inte fick ut något av det. Jag har faktiskt träningsvärk i ryggen (vilket känns underligt i jämförelse med den vanliga värk jag brukar ha där). Och i låren och rumpan. Helt enligt planen alltså. Så nu blev jag lite fundersam till om jag kanske skulle ge det någon gång till och se. Men då vara än försiktigare med nacken, känner jag. Fast hur lätt är det när man ska ha kroppen i skumma positioner och samtidigt ha koll på hur ledaren gör? Not easy...