onsdag, februari 21, 2018

Episodes

Jag har börjat se Episodes (2011) igen. Säsong 5 gick tidigt i höstas men det blev som inte av att jag såg den då, men så fick jag ett il igen nyss. Jag vill minnas att jag tyckte att säsong 4 tappade lite men jag tycker att den här säsongen, halvvägs in, är riktigt bra.

Det är ju ingen succéserie kanske, och det är sällan jag träffar på någon som känner till den, men jag gillar den. Lite för nostalgin förstås, med Matt LeBlanc som gammal Friends-skådespelare (spelar sig själv, med andra ord), men också för den riktigt bra humorduon Stephen Mangan och Tamsin Greig. Också Kathlene Rose Perkins är bra som den svag/starka Carol och John Pankow gör en av de bättre slisktyperna jag sett på tv. Han är som gjord för #Metoo-rubriker...


Bara några avsnitt kvar nu av den här femte säsongen, men sen hoppas jag förstås att den lever vidare i en sjätte. Det behövs en sån här lättsam, opretentiös och underfundigt rolig tv-serie bland alla draman och thrillers i tablån.

Inga kommentarer: