måndag, februari 19, 2018

BAFTA

Igår var det dags för ytterligare en filmgala; den brittiska BAFTA. Jag har inte sett den, den brukar inte gå att finna så lätt på nätet, men jag har läst lite om hur det gick. Både Three Billboards... och The Shape of Water var vinnare och det var väl ingen överraskning. Och trots mitt fundersamma inlägg om favoriter i förra veckan så måste jag nog säga att det är de som lämnat störst intryck på mig, än så länge. Av dessa två håller jag nog den förstnämnda kanske lite högre för att den kom mig närmare, men å andra sidan så är den sistnämnda kanske mer ovanlig och en film som lämnat mig grubblandes ett flertal gånger.

Ett par veckor kvar nu till den stora Oscargalan och jag har fortfarande sett alldeles för få filmer. Men än finns ju tiden. Om jag ids nån kväll i veckan ska jag försöka skriva lite om de jag sett hittills.

Inga kommentarer: