söndag, mars 12, 2017

Söndag kväll kom snabbt

Med tanke på att det fortfarande susar och känns tungt i huvudet så skulle jag kanske ha tagit det ännu lugnare än vad jag gjort i helgen, men nu blev det inte så. Jag övervägde länge ikväll om det var läge att ställa mig på gåbandet eller inte men till sist gjorde jag det ändå. Det kändes inte helt bra i huvudet men då det inte ökade så fortsatte jag ändå, fast långsammare än vanligt, och gick i vart fall en dryg halvtimme.

Igår körde jag tillbaka min fredagschaufför, Lil'sis, till stan. Jag hade en tid för ögonbrynen som jag inte kunde avboka så jag passade på då det var tid för den. Lil'sis tog möjligheten att boka in sig direkt efter så hon också blev fin. Sen for vi förbi ikea och köpte några nya matlådor (de har en tendens att försvinna) och klädrollers nu i värsta pälstapparsäsongen. Jag for sen hem för att vila och tanken var att jag skulle åka tillbaka in för att hänga med syrran och Joel till melodifestivalen, men jag orkade helt enkelt inte så jag tittade nerbäddad i soffan istället, med både dem och M via chatt istället.

Idag hade jag stämt träff med en gammal vän som varit på besök i Umeå och vi hann precis med en snabb lunch mellan hennes årsmöte och det årsmöte som jag hade hemma i byn sen på eftermiddagen. Det blev kort men trevligt, alltid kul att ses!

Och ja sen årsmöte med bygdegårsföreningen då. Inga större händelser egentligen men det ser bra ut för den kommande turismsäsongen. Jag lämnade före fikat och gick hem och vilade igen. Trots att jag hunnit med ganska mycket i helgen så känns det som att jag vilat bort halva helgen. Jag skulle egentligen ha dammsugit och städat lite men det har orken inte funnits till. Lite snabbstäd i köket och tillverkning av ett gäng matlådor är i stort sett det nyttiga jag hunnit med hemma. Jag får försöka hinna det en kväll i veckan.

Imorgon är det jobb igen. Jag hoppas att jag ska känna mig piggare i huvudet då. Och att det kan bli en förhållandevis lugn vecka, det vore inte så dumt.

Inga kommentarer: