fredag, december 09, 2016

Oroligt mattehjärta

Känner mig ganska orolig över min nyopererade lilla stjärna. Tyckte hon luktade skumt ur munnen tidigare men det känns lite mindre så efter att hon fått äta lite kokt torsk. Hon ser lite svullen och sned ut, men jag gissar att det också är förväntat efter vad som varit. Men jag har en liten naggande oro över att stygnen ska gå upp eller att hon ska få infektion i munnen. Jag gjorde misstaget att googla och det var inte roliga saker jag hittade att läsa. Så det ska jag inte göra nåt mer. På riktigt satt jag med hjärtrusning en stund just efter, så dumt av mig.

Hon får smärtstillande medicin på mornarna och jag hoppas innerligt att hon är smärtfri. Hon ser lite hängig ut men det är väl som sagt att vänta. Hon äter, dricker och kelar i vart fall. Jag skulle vilja försöka få i henne det bakteriedödande eländet som blev kaos igår, men jag inser att det inte är lönt eller värt att försöka själv. Risken är att jag gör illa henne, och det vill jag ju inte. Kanske om jag får hjälp av Lil'sis i helgen, annars får det väl vara.

Jag ska försöka hålla mig lite lugn i helgen, ge det tid och försöka att inte oroa upp mig än mer. Blir det inte bättre så får jag väl ringa veterinären igen. Snälla håll tummarna för att det vänder!

Inga kommentarer: