måndag, oktober 24, 2016

Winter is coming!

Så var då äntligen bästmannen hemma en helg. Det var väldigt trevligt och mysigt. Och vi hade ingen överplanerad helg heller, så det var ett plus. Lördagen spenderades med däckbyte och lunch hos svärföräldrarna följt av en myskväll i soffan med god mat och lite roliga serier på tv:n. 

Söndagen var dock väldigt produktiv. Vi rensade ut carporten som mer eller mindre fyllts på med skräp eller saker som inte riktigt haft nån plats. Och nu behöver jag snart kunna ställa bilen under tak. Och vi flyttade brädhögar, rensade bort en del förvuxet gräs kring husen och plockade in alla sommar- och trädgårdssaker. Och vi hade ovärderlig hjälp av M:s pappa som var här hela dagen. Jag fick lite dåligt samvete över att han fick slita med vårt skräp, men det var väldigt snällt. Han byggde en liten trapp så att jag kommer in i förrådet lättare tex och så fyllde vi hans släp med skräp som han ska köra iväg i veckan. Superskönt att få det gjort, det där rensandet har varit ett dåligt samvete ett tag. Nästa helg måste jag ta tag i pallkragarna så att de placeras ut där de ska vara snart och kan 'vintras'.

Jag har också satt upp fågelholkarna och det är väl strax dags att köpa hem mat till dem och börja utfodra. Det är lite mysigt, tycker jag. Ekorrarna ska också få lite nötter lite då och då och rådjuren brukar komma om kvällarna sen och kalasa på det som fallit ner från fågelbordet. Som ett litet vildmarkszoo. Jag älskar det, det är trivsel på hög nivå. 


Inga kommentarer: