måndag, september 19, 2016

Lyxig måndag

Helgen gick fort i vanlig ordning. Jag gjorde en kort men mysig tågtripp till Sundsvall och kom hem ganska sent igår. I fredags ställdes mitt enda måndagsmöte in så jag for förbi jobbet på vägen hem igår och plockade på mig dator och en hög med papper så att jag kunde jobba hemifrån idag. Skönt att kunna ta lite sovmorgon, att slippa köra till stan och istället kunna fokusera på lite administration som var tvunget att få klart idag. Att göra det sittandes osminkad i omatchande kläder i mitt eget kök med en kurrande katt bredvid och vattenkokaren i samma rum, det blev min vardagslyx idag.

Effektivt som vanligt när jag jobbar hemma så jag kunde unna mig extra lyx att stämpla ut lite tidigare. Och så fick jag tid till en promenad med Lil'sis som kom förbi och fikade och pratade en stund.

Bättre måndag var svårt att önska sig.

Inga kommentarer: