lördag, augusti 20, 2016

Sara och bönstjälken?

I våras köpte jag några små plantor på blomaffären i kruka som jag hoppades skulle överleva och ge lite frukt. Det var en busktomat som i stort sett fortfarande ser ut som då jag köpte den som inte alls gett några tomater, sen var det en chiliplanta som alldeles just börjat komma med några få små chilis och till sist en Physalisplanta (sk Kapkrusbär). Den skulle bli ca 30 cm stod det på beskrivningen. Jag vet inte jag, den är inte direkt 30 cm och inte har den några tecken på nån frukt. Jag börjar fundera över om jag skulle gjort något med den? Jag får väl googla, helt enkelt.


Till höger står chiliplantan, den "lilla" kapkrusbärsplantan är i mitten och till vänster den chiliplanta jag fick av svärföräldrarna till födelsedagen som är proppad med små välsmakande chilisar.

Inga kommentarer: