lördag, juli 23, 2016

Semester del 2

Den här jobbveckan blev ju inte alls så trivsamt lugn som jag hade hoppats på. Jag hade förvisso fått lite förvarning av en kollega i tjänst men ja, nog hade jag ändå tänkt att en del av tiden skulle kunna läggas på att göra grejer jag annars inte hinner. Sortera in i arkivskåp, strukturera upp anteckningar och påbörja planering inför höstens personalmöten tex. Men tji fick jag, inget av det hann jag med. Det blev bara brandsläckning på allehanda håll och kanter istället. Och typ inget var i mina egna arbetsgrupper så jag fick som lägga lite extra tid på att kolla upp lite bakgrundsfakta osv. Men jag gillar ju utmaningar och det mesta löste sig bara bra och dessutom hade jag i vanlig ordning ett (dock litet men tappert) gäng med roliga och kompetenta kollegor som också fick slita ont (och redan gjort det en vecka före dessutom). Så det gick bra, men jag var inte klar förrän drygt ett par timmar efter att jag egentligen skulle ha stämplat ut igår. En trött Sara styrde bilen hem, väldigt glad att få gå på ledigt igen.

Lite hann jag styra upp hos mig själv så jag har hunnit förbereda och bemanna så att inget ska vara någon större stress då jag kommer åter. Jag var ju lite ambivalent till att ta tre veckor till (alltså fem totalt, så mycket har jag aldrig varit sommarledig förut) eftersom det egentligen mest innebär att jag skjuter på mitt eget arbete en vecka extra. Men med bra grundarbete så tror jag det ska vara bara lugnt att återgå i mitten av augusti. Så det känns väldigt bra, precis som jag vill ha det! 

Inga kommentarer: