tisdag, juli 12, 2016

Arbetsbyxor

Ett par bra arbetsbyxor att ha i trädgården eller då vi grejar med båten, röjer i byn, tvättar bilen etc, har ganska länge stått på min önskelista men har inte varit så lätt att hitta. Många fritidskläder passar bara personer med mindre kroppshydda än jag (tjocka människor rör ju aldrig på sig, som ni väl vet?), jag hittade tex en snygg byxa hos ett populärt klädföretag där deras storlek XXXL översattes till en strl 42... Då vägrar jag bara av den anledningen. Jag vill inte heller ha byxor i sånt där tjock och stelt blåkläder-tyg som finns på typ Jula etc. Men nu har jag hittat ett ställe på nätet som hade bra med storlekar till vettigt pris, där det gick att välja längd på benen (alla tjockisar är inte 180cm långa, ifall ni inte visste det) och där det verkar vara ett bra slitstarkt tyg med stretch på rätt ställen och delvis vattenavvisande. Så det har jag beställt och hoppas nu innerligt att jag får hem det jag hoppas på.

Jag valde förstås de röda så att jag syns i trädgården ordentligt.... Nä, jag tänkte först svarta i vanlig ordning men det kändes trist så rött får det bli. Håll en tumme att de är bra!

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Jag har spanat på de rosa. Hoppas att de blir bra.