lördag, maj 21, 2016

"I'm on a train!"

Så var jag på ett tåg igen. Lite hastigt påkommet. Men då vädret ändå blev lite dåligt och trädgårdsplanerna gick om intet så var jag inte så svårövertalad då M hörde av sig och frågade om jag inte ville komma ner, om än bara för ett knappt dygn. Ekonomiskt kanske knasigt men det kändes ändå som en trevlig idé. 

Inga högtflygande planer för dygnet, men göra hembakad pizza, se på film tillsammans och bara mysa lite. Som vi skulle gjort om vi inte bodde 30 mil ifrån varandra. 

Det skaver förvisso lite att jag inte får gräset klippt i helgen åtminstone men jag får ta en tidig eftermiddag i veckan om solen får för sig att återkomma. Helst innan grannarna börjar titta snett på arbetsnarkomanen i huset med den igenvuxna trädgården...

Fö funderar jag på att göra verklighet av tanken att ha färre rabatter och istället fokusera på krukor och pallkragar som är lite lättare att hålla efter. Det kan ju bli fint det med. 

Inga kommentarer: