onsdag, april 13, 2016

Virrpanna

Trött även ikväll tydligen. Men inte lika mör som igår. Jag vill fortfarande tro att det vänder. Men jag funderar på att försöka jobba hemma på fredag och kanske flexa bort halva dagen åtminstone. Det vore skönt, ladda tillbaka mig lite. Jag märker att jag börjar glömma lite mycket igen, gör konstiga saker som att glömma skriva ut dokumentet på datorn innan jag går till kopiatorn, loggar in och förväntar mig en utskrift. Eller skicka brev till mig själv, i mina egna svarskuvert (det var ett tag sen nu dock). Såna smarta saker. Men en halvdag hemma med lite semester- och mötesplanering vore bra, följt av en tidig helg.

Idag har varit en bra dag annars. Dagar då jag träffar driftiga, professionella och engagerade medarbetare är nästan alltid bäst. Det är då arbetet är som roligast nästan, när saker rullar smidigt och jag kan ta rollen som coach och stöttepelare. Det känns ruggigt bra att veta att brukare har ett sånt team omkring sig. Yrkesmässig stolthet, får jag väl säga. 

Inga kommentarer: