onsdag, april 27, 2016

Vårtassar på!

Nu sitter sommardäcken på bilen så nu är det bara för farbror Frost att ge upp. Dessvärre saknar jag redan mina fina alu-fälgar som jag investerade i i höstas. Jag funderade en stund på att köpa detsamma till sommardäcken också, även om de fälgarna inte behövde bytas, men snålheten vann över fåfängan så nu får jag leva med de fula fälgarna. Med tanke på att bilen bråkat lite så känns det tveksamt att investera för mycket i ytan.

Snön som föll som tok i nästan två dagar har i stort sett helt regnat bort nu. Till katten Smillas stora glädje. Igår var hon ute i max 2 minuter och när jag väl släppte in henne igen lät hon som Linus på linjen när hon pressade sig in genom dörröppningen (jag öppnade för långsamt) och surt skyndade förbi mig. Man kan väl säga att hennes känsla för snö inte är sådär väldigt varm i vart fall... Grumpy cat. Idag var det med betydligt lättare tassar som hon studsade runt trädgården en stund.

Oavsett, kom igen nu våren!

Inga kommentarer: