söndag, april 03, 2016

Oväntat besök

"Funderar på att köra upp, är det en galen tanke?" Det meddelandet kom på mobilen igår morse från M när jag fortfarande låg kvar i sängen och funderade över vad som skulle bli av helgen. Jag svarade snabbt "Ja, lite, but I like it!" Till lunch möttes vi så upp i stan, lämnade min bil på jobbet och for och hämtade upp Lil'sis för att åka och äta lunch tillsammans. Vi gick en sväng på ikea och sen skjutsade vi henne till ett spelevent hon skulle på. På väg hem åkte vi förbi svärföräldrarna där vi blev bjudna på middag och fika. Lyx, i vanlig ordning, och väldigt trevligt.

Skönt med en otvungen helg som blev nåt helt annat än jag förväntat mig. Avslappnat och inte så stressigt som det ibland blir då han kommer hem. Det är lätt att man vill göra allt och samtidigt hinna bara ta igen det där otvungna också, att bara vara. Lite som nu; vi sitter vid varsin dator och en dokumentär står på på tv:n. Mysigt det också. Lite vardag nästan. Skönt att bara finnas i närheten på nåt vis. Saker som är lätta att ta för givet.

Lite datorfix och ev ett par fikaträffar väntar idag innan han styr hemåt igen. Jag hade ju tänkt dammsuga och pyssla lite men det kan likväl vänta någon dag.

Hoppas du också har en fin helg!

Inga kommentarer: