fredag, april 01, 2016

Fredag!

Inte kan det vara framflyttandet av klockan en timme som gjort mig helt paj den här veckan? Till en början tänkte jag det, men nu undrar jag verkligen. Jag har varit helt slut hela veckan och då har jag ändå sovit ganska bra, får jag väl säga. Jag har inte orkat något mer än jobbet och också där har jag varit lite snurrig i veckan. Bland annat hade jag beviljat en semester men helt glömt att se till att den blev löst med vikarie. "Du brukar ha stenkoll på sånt här?", sa min administrativa kollega när jag lite stressad tittade in och bad om hjälp. Ja, det är så sant. Tur att även solen har fläckar :)

Allt löser sig, tror jag får stå som veckans motto. För det har det gjort. Det är ett fint team jag jobbar i, alltid nära till hjälp när det krävs. Jag föredrar att vara den andra kommer till men det känns fint att det omvända också finns när det kniper.

Och innan arbetsdagen var slut idag hann jag åka förbi en brukare som fyller år och gratta med en blomma. Uppskattat och framför allt ett roligt möte som blev en bra avslutning på veckan. Och en påminnelse om hur kul mitt jobb verkligen kan vara och är.

Nu helg!


Inga kommentarer: