måndag, mars 28, 2016

Hemma lite bäst

Skönt ändå att komma hem till två svansar som var uppenbart upprörda igår då jag klev in i huset kring halv tolv på kvällen. Hungriga och lite oroliga så hade de rätt mycket att säga då jag kom hem. Efter lite mat och kel så tog de båda plats bredvid mig i sängen i vart fall. Mysigt. Jag har helt klart fördelen som har dem hos mig.

Skönt också att komma hem till ett städat hus. Alltid en bra sak att städa före resa, tycker jag. Det är lättare att bara varva ner och ta det lugnt när jag kommer hem. Köra nån tvätt men i övrigt inte känna nån stress. Istället kan jag slappa framför tv-serier eller som i förmiddags; sitta på bron med en kopp te tills den kalla vinden blev lite för mycket.

Det var definitiv vårkänsla i Sundsvall i helgen men även här har det smält bort en hel del av snön. Det är mycket kvar men det känns som att det vänt nu. Om något borde jag fundera över vad jag har för vårjacka att ta till. Och försöka hitta nya skor på nätet då mina tar in vatten i större mängd...

Inga kommentarer: