tisdag, februari 16, 2016

Travel Man (serie)

Om du som jag inte riktigt är i fas med din hjärna på vardagskvällarna kan jag rekommendera en definitivt lättsam liten serie som finns i sin helhet på Youtube. Richard Ayoade tog över programledarrollen för roliga-prylprogrammet Gadget Man efter Stephen Fry för ett par år sedan och jag gillade verkligen det programmet mycket (finns på youtube det med). Som nån slags uppföljare (med gadgetinslag) gjorde han förra året samt i år ett par säsonger av lite annorlunda reseprogram; Travel Man. I åtta avsnitt med åtta olika resekamrater (samtliga väldigt skojiga komikerkollegor förstås) besöker han åtta olika städer under 48 timmar. Lite udda, roligt och som sagt lättsamt. Jag har hoppat lite mellan avsnitten och hittills sett hur han och Noel Fielding besökt Köpenhamn, med Chris O'Dowd i Wien och det här, allra första avsnittet där han och Kathy Burke åker till fantastiska Barcelona (en av få ställen jag faktiskt besökt, fasligt oberest som jag är):

Inga kommentarer: